Ar žurnalistai draugauja su SEO?

laikrasciaiAtsakymas: NE, nors teoriškai turėtų. Paaiškinsime viską šiame straipsnyje.

Kas gi tas SEO ir kaip jis gali turėti įtakos žurnalistų darbui? Viskas labai paprasta – reikia straipsnius rašyti taip, kad juos rastų įvedus tam tikrus raktažodžius ar paieškos frazes. Jei tai video žurnalistika, viskas susiję su video pristatymu internete, nes būtent tai padeda surasti reikalingus reportažus ar TV laidas. Žurnalistai – išdidi tauta, todėl į kažkokius seo-šmeo reikalus nekiša. Juk svarbiausia – informuoti visuomenę ir pateikti objektyvią informaciją, kuri padėtų atskirti grūdus nuo pelų… Keista, bet redakcijos užgaidas žurnalistai pildo, o štai visuomenės teisė susirasti Google paieškoje norimą informaciją yra pamirštama… Gaila.

Google reikalavimai – pakeliui su žurnalistika

Pradėkime nuo to, kad Google reikalavimai yra labai parankūs žurnalistams. Google nori, kad turinys, skelbiamas internete būtų naudingas visuomenei, aktualus ir įdomiai pristatytas su iliustracijomis ir citatomis. Taip pat Google pageidauja, kad turinys būtų publikuojamas autoritetinguose puslapiuose, pateikiant nuorodas į kitus šaltinius, kuriais remiantis paruoštas straipsnis.

Google nori, kad straipsniuose būtų padedama išspręsti tam tikras skaitytojų problemas. Tai yra pateikiama informacija padėtų jas spręsti arba bent jau nukreiptų tinkamu keliu. Dėl to žurnalistai turėtų savo rašiniuose aiškiai išdėstyti prioritetus, kurie įdomūs visuomenei:

  • Kas įvyko?
  • Kodėl įvyko?
  • Kokios to įvykio pasekmės?
  • Kas už įvykį atsakingas?
  • Kaip galima išspręsti problemas, kilusias po įvykio?

Kodėl jiems klausyti Google, kuris net nesupranta lietuviškai? Dėl vienos priežasties – būtent tokių klausimų Google paieškos sistema kas dieną sulaukia iš skaitytojų. Jie gi įveda tokius klausimus „kodėl turi atsistatydinti ministras pirmininkas?“, „kas atsakingas už lėšų švaistymą švietimo sistemoje?“ ir t.t.

Žurnalistai paprastai turi argumentą – juk niekas tokių klausimų Google neuždavinėja… Jei ir užduoda kažkas, tai gauna 5 metų senumo straipsnius ir daugiau klausimų Google nebeuždavinėja. Jei žurnalistai rašytų galvodami, kokių klausimų gali kilti skaitytojams, būtų kur kas geriau.

Raktažodžiai mirė, tegyvuoja temos!

Žurnalistai – labai užimti žmonės. Jie neturi laiko raktažodžių analizei! Dėl to jų rašomi straipsniai negali būti optimizuoti SEO? Deja, tai netiesa. Google dabar nebežiūri į tikslius raktinius žodžius. Vietoj to Google stengiasi suprasti temas. Taip, jų robotams svarbi straipsnio tema, o ne ieškotini raktiniai žodžiai. Jei jų per daug ir rašytojas persistengia, efektas gali būti priešingas.

Štai, ką apie rašymą SEO kalba Randas Fiškinas, vieno įtakingiausių SEO tinklaraščių autorius.

Google nebesvarbūs raktiniai, tad sakyti, jog trūksta laiko temų paieškai yra absurdiška!

Žurnalistas turi dalintis savo straipsniais

Čia jau prasideda kita sritis – socialinių tinklų rinkodara, kuri yra glaudžiai susijusi su SEO. Juk Google stebi ir socialinius tinklus, mato, kurios istorijos susilaukia didesnio dėmesio, o kurios iš vis jo nesulaukia.

Kuo dažniau straipsnis atsiras Facebook, LinkedIN, Twitter ir kituose socialiniuose tinkluose, tuo geriau. Dėl to parašę straipsnį žurnalistai turėtų pasidomėti, koks tolimesnis jo likimas. Ir ne dėl to, kad padidintų savo leidinio lankomumą. Dėl savos reputacijos. Dabar leidinį pakeisti yra labai paprasta, jei tik turi susikūręs savo vardą. Tokiam kūrimui padeda socialiniai tinklai, tad pradedantieji žurnalistai to neturėtų pamiršti.

Rašyti taip, kad jus rastų – nedidelis iššūkis. Reikia tik kartais pasukti galvą ir pasidomėti, kas yra SEO ir su kuo jis valgomas…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *